گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 12 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

نامه امام به اعضای محترم جامعه مدرسین:

بسم‏ اللَّه الرحمن الرحیم‏


خدمت حضرات حجج اسلام آقایان اعضاى محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم- دامت افاضاتهم‏


اهداى سلام، نامه آقایان محترم رسید از اظهار لطفى که کردید متشکرم، خداوند شما و سایر خدمتگزاران اسلام و مسلمین را تأیید فرماید. موقعیت مناسب شد تا مسائلى را تذکر دهم:


هیچ کس نباید در اینکه شما مى‏خواهید از اسلام دفاع نموده و به مردم محروم و مستضعف کمک و رسیدگى نمایید شک کند. شما عمرى را در درس و بحث گذرانده‏اید و در مبارزات همیشه یار و مددکار مردم بوده‏اید، شما فشار رژیم گذشته را احساس کرده‏اید و براى شکست طاغوت با کمک سایر اقشار تلاش نموده‏اید. من به شما علاقه دارم و امیدوارم به آرمان اسلامى‏مان که حکومت اسلام در جهان و شکست دشمنان آن است برسیم. شما باید مطمئن باشید که قوى‏ترین بازوى شما، طلاب جوان حوزه‏ها مى‏باشند لذا نمى‏شود و نباید آنها را به حساب نیاورد. شما دوستان اگر خیال کنید همه در مسائل اعتقادى باید آنچه را شما قبول دارید قبول داشته باشند والا منحرف هستند، بدانید که راه درستى نمى‏روید. بحمداللَّه در حوزه‏هاى علمى یکى از مسائل حل شده که سابقه تاریخى بیش از هزار ساله دارد اختلاف آرا در زمینه‏هاى مختلف است. طلاب جوان داراى شور و شوقى مى‏باشند که به واسطه آن انقلاب اسلامى پیروز شد؛ همان شور و شوقى که سینه‏هاشان را در مقابل گلوله‏هاى شاه و صدام قرار داده است حال اگر آنان داراى اعتقاداتى باشند که با آنچه شما بدان اعتقاد دارید جور نباشد اشکالى ندارد. مسئله دیگر اینکه شما در قم مجموعه‏اى را تشکیل داده‏اید که هر کدام از شما هر حرکتى بنماید به عنوان آن مجموعه ثبت مى‏گردد، هوشیارانه به این مسئله توجه کنید که ممکن است کسانى که وابسته به گروه و حزب و سازمانى هستند بخواهند از طریق شما و زیر پرچم شما مقاصد خود را پیاده کنند، باید بدون هیچ گذشتى آنان را در یکى از دو راه مختار نمایید یا جامعه مدرسین قم و یا حزب و گروه و سازمان وابسته به آن. چرا باید به گونه‏اى حرکت کنیم که اجازه ندهیم طلبه‏ها در قتلگاه مقدس فیضیه، این برجسته‏ترین سنگر مبارزات روحانیت، براى شهداى عزیز پانزدهم خرداد، آن هم در همان روز تاریخى، جلسه‏اى بگذارند. این موضع‏گیرى غلط و تلخ در تاریخ ماند.


حضرات مدرسین محترم، شما حاصل سالها تلاش حوزه‏هاى علمیه مى‏باشید. من به هیچ وجه خدمات ارزنده شما را فراموش نمى‏کنم ولى شما باید خود را از گزند تبلیغات سوء حفظ کنید. مثلًا چه اشکالى دارد که طلاب عزیز قم هم دو سه نفرى را در شوراى مدیریت حوزه قم داشته باشند تا بدانند که دستى از دور بر آتش دارند و بهتر از آنچه شوراى مدیریت فعلى انجام مى‏دهد نمى‏توانند انجام دهند. شما باید تمام سعى خود را بنمایید تا جوانان حوزه‏هاى علمیه و دانشگاهها را جذب کنید و مطمئن باشید که نه شما غیر از اسلام چیزى را مى‏خواهید و نه آنها. از این درگیریهاى تلخ چه کسانى غیر از دشمنان اسلام سود مى‏برند. چه کسى است که نداند بسیارى از مشکلات در جمهورى اسلامى حل نشده است و دل شما و ما و هر صاحب دردى از آن دردناک است ولى نباید صحنه را خالى گذاشت باید دست در دست یکدیگر نهیم تا این بار را به سلامت به منزل برسانیم. باید توجه کنیم تا زمانى که شما اسلام سربازان انقلاب در حوزه‏ها و دانشگاهها را، اسلامى مارکسیستى بدانید آنان اسلام سرداران خود را اسلام امریکایى مى‏دانند در حالى که نه اسلام آنها التقاطى و مارکسیستى است و نه اسلام شما امریکایى؛ بلکه دو نحو برداشت از اسلام عزیز است و برداشتهاى گوناگون از اسلام سابقه تاریخى دارد. من در ملاقاتهاى مکرر به دوستان روحانى این امر را گوشزد کرده‏ام که باید به صورتى حرکت کنید که متهم به طرفدارى از فئودالها و سرمایه‏دارها نشوید. در بیش از بیست سال پیش خیلى از افراد بزرگوارى که در رده‏هاى بالاى این حکومت بودند و به خیل شهداى عزیزمان پیوستند و یا فعلًا مى‏باشند از منافقین با عناوین انقلابیون صدر اسلام و یا انقلابیون حافظ قرآن و نهج‏البلاغه به نیکى یاد مى‏کردند و پیغامهاى مکرر مى‏دادند که اینجانب آنان را تأیید کنم باید صریحاً بگویم از افرادى که امروز دایه مهربانتر از مادر شده‏اند و شعار عمل به رساله عملیه را سر داده‏اند و مانند منافقین مى‏خواهند از روحانیون به نفع مقاصد خود استفاده کنند پرهیز کنید. منافقین و این گروه، دو روى یک سکه‏اند. امروز خطر هدم اسلام در جهان بسیار قوى است. بدون جذب جوانان دلسوخته حوزه‏ها و دانشگاهها و بازارها و خیابانها نمى‏شود اسلام ناب محمدى- صلى‏اللَّه علیه وآله و سلم- را در جهان مستضعفان و پابرهنگان پى‏ریزى کرد. بحث اینکه به من چه نوشتید و یا متأثر از تأثر من شدید نیست، بحث بر سر این است که چگونه باید جواب نسلهاى آینده را داد، بحث بر سر این است که اگر دیر بجنبیم اسلام امریکایى از جلسات سیاسیون ظاهرالصلاح وابسته به امریکا و نیز از همین حوزه‏ها و دانشگاهها چنان زیبا براى جهان پابرهنگان تشنه عدالت ترسیم مى‏گردد که همگى محکوم به فنا هستیم. امروز روز اتحاد است، روز خروش علیه استکبار شرق و غرب است، با محبت و دوستى نور صفا و پاکى را در دلهاى نورانى عاشقان اسلام بپاشید. من به شما بزرگان حوزه‏ها دعا مى‏کنم و شما را یاران باوفاى اسلام عزیز مى‏دانم و از خداوند متعال مى‏خواهم تا قلوب ما را به هم نزدیک و نزدیکتر گرداند. شما امیدهاى آینده هستید. مردم و طلاب باید قدر شما عزیزان را بدانند باید آنها توجه کنند که خداى نخواسته به دست آنان مقاصد سوء دشمنان اسلام اجرا نگردد. خداوند همه را در کنف حمایت خویش نگه دارد. این نصیحتى بود از پدرى پیر براى فرزندان واقعى اسلام. خدا یار و نگهدارتان باد.

والسلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته.

روح ‏اللَّه الموسوى الخمینى‏ 3/ 4/ 67
http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=329549


-